FAQ


1. Apa yang biasa menyebabkan transaksi gagal ?



  • Transaksi gagal disebabkan hal-hal berikut:
  • Prepaid Handphone anda habis.
  • Modal credit anda habis.
  • Password anda sedang diblock
  • Password anda salah
  • Kod produk salah.
  • No. Tujuan tidak benar.
  • Operator telefon atau operator sedang ada gangguan.
  • Kesalahan menaip format sms dalam mengirimkan sms ke no center.
  • Kesalahan dalam mengirimkan ke no center.
2. Berapa lama Account Agen/Dealer baru akan aktif setelah melakukan deposit ?
Account baru akan aktif dalam masa 1-24jam jika internet banking tidak mengalami gangguan. Anda akan menerima sms dari topuponline2u menyatakan anda sudah berdaftar.
3. Adakah deposit modal credit agen akan hangus dalam waktu tertentu ?
Deposit modal credit tidak akan hangus dalam waktu tertentu & tidak akan berkurang apabila tidak digunakan untuk melakukan transaksi.
4. Adakah Dealer dapat mendaftarkan agen baru ?
Dealer boleh mendaftarkan agen baru.
5. Dalam 24 jam apakah saya dapat melakukan pembelian prepaid lebih sekali dengan nilai dan kepada no hp yang sama?
Tidak boleh. Ini kerana system akan block, dikuatiri masuk 2x dengan nilai dan no hp yang sama.
6. Deposit modal kredit agen/dealer berkurang,sedangkan transaksi belum masuk ?
Sila complain dengan menaip sms seperti yang dinyatakan di dalam format sms
7. Berapa lama deposit modal credit akan ditambahkan, jika sudah melakukan pembayaran bank in ?
Jika tidak ada gangguan internet banking deposit anda akan ditambah kurang lebih 15-60 minit dan akan menerima konfirmasi jika deposit sudah ditambahkan.
8. Bagaimana jika ada pertanyaan lain selain pertanyaan di atas ?
Sila hubungi talian 0175536957 / 0134139431